OBCHODNÍ PODMÍNKY

I.

Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle

§ 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

2. Kontaktní údaje:

Martin Palas „Astropohled“

IČ: 14349493

se sídlem : třída Edvarda Beneše 1553/26 Hradec Králové

zapsané: Magistrát města Hradec Králové

e-mail: info@astropohled.cz

web: astropohled.cz

(dále jen „prodávající“)

3. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické

osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel,

nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím

webového rozhraní umístěného na webové stránce www.astropohled.cz (dále jen

„internetový obchod“) nebo prostřednictvím objednávkového formuláře zaslaného na

email info@astropohled.cz.

4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná

ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních

podmínek.

5. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II.

Informace o zboží a cenách

1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží jsou uvedeny v sekci

„Kategorie“. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zboží

zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto

ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

2. Veškerá prezentace zboží umístěná v internetovém obchodě je informativního

charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

Vystavení zboží v internetovém obchodě není nabídkou dle § 1732 odst. 2. občanského

zákoníku.

3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a

dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené

v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území

České.

4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se

prodávající s kupujícím jinak.

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku

v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na

telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

 vyplněním objednávkového formuláře v internetovém obchodě.

- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů

zboží, způsob platby a doručení.

 zasláním objednávkového formuláře na email prodávajícího.

3. Před odesláním objednávky v internetovém obchodě je kupujícímu umožněno

kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující

prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v

objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky

je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího

o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Kupní smlouva je uzavřena až

po přijetí objednávky prodávajícím, a to doručením Oznámení o přijetí objednávky na

emailovou adresu kupujícího.

4. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení

objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. V případě

objednaní v internetovém obchodě je toto potvrzení automatické a nepovažuje se za

uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím.

Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.

5. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit,

zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka

se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě

uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou

adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.

6. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může bezplatně zrušit

objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky

prodávajícím, tzn. do té doby, než dojde k uzavření kupní smlouvy. Kupující může

zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený

v těchto obchodních podmínkách.

7. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny

zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen

dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu

bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních

podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle

kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se

považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena

potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

VI.

Platební podmínky a dodání zboží

1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může

kupující uhradit následujícími způsoby:

a. dobírkou v hotovosti při předávní zboží,

b. přes platební bránu.

c. bankovním převodem na základě vystavení faktury.

2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s

balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak,

rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě

bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněno

okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

5. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu.

Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.

6. Zboží je kupujícímu dodáno:

a. na adresu určenou kupujícím objednávce

b. prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil.

7. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

8. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny

v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je

způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující

riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

9. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím

v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů

na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo

uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným

doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

10. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů

zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě

shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí

kupující zásilku od přepravce převzít.

11. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na

emailovou adresu kupujícího.

12. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně

nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu,

poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo

okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou

tak neučinil.

V.

Storno zakázky

1. Objednávka tisku je závazná (dle Občanského zákoníku §2048-§2049-§2050-§2051-

§2052, zákon č. č. 89/2012 Sb). Pokud nebude objednávka/zakázka zaslaná na dobírku

zákazníkem vyzvednuta nebo převzata, bude vždy požadováno uhrazení vzniklých

nákladů na výrobu (spotřeba papíru, průjezdy tiskovým strojem, práce za konečné

zpracování atd.), odeslání zboží a manipulační poplatek (smluvní pokuta) ve výši

celkové hodnoty objednávky.

2. Výrobek nelze vrátit v zákonem stanovené lhůtě 14 dnů – viz ust. § 53 odst. 8 písm. c)

občanského zákoníku – jedná se o dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele

nebo pro jeho osobu.

3. Zrušení objednávky či odstoupení od smlouvy je možné pouze do doby předání do

výroby (o možnosti stornování se prosím případně informujte mailem či telefonicky).

O stornování zakázky je nutné informovat firmu e-mailem. Pokud není na zaslané

korektury reagováno do 10 dnů, tak je zakázka puštěna do výroby dle naposledy

zaslané korektury.

VI.

Odstoupení od smlouvy

1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako

spotřebitel, má v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku právo od kupní smlouvy

odstoupit.

2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů

a. ode dne převzetí zboží,

b. ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik

druhů zboží nebo dodání několika částí

c. ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná

opakovaná dodávka zboží.

3. Kupující nemůže mimo jiné v souladu s § 1837 občanského zákoníku odstoupit od

smlouvy:

a. poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným

souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před

uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na

odstoupení od smlouvy,

b. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu

nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro

odstoupení od smlouvy,

c. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů

a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli

prodávajícího,

d. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho

osobu, například úpravou grafiky, textů na přání apod.

e. dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání

nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f. dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických

důvodů jej není možné vrátit,

g. dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud

porušil jejich původní obal,

h. dodávce novin, periodik nebo časopisů,

i. dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s

předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro

odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil

kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

j. v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o

odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.

5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení

od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na

emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních

podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.

6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů

od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením

zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou

povahu obvyklou poštovní cestou.

7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do

14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky bez nákladů na dodání,

které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté

peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud

mu tím nevzniknou další náklady.

8. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající

nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající

nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní

prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží

prodávajícímu odeslal.

10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a

je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je

prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní

ceny.

11. Na základě shora uvedeného kupující není v souladu s § 1837 odst. 1 písm. d)

občanského zákoníku oprávněn odstoupit od kupní smlouvy postupem dle § 1829

občanského zákoníku po jejím uzavření, tj. po doručení Oznámení o přijetí objednávky

na emailovou adresu kupujícího, neboť zboží vystavené prodávajícím v internetovém

obchodě a poskytnuté kupujícímu na základě řádně uzavřené kupní smlouvy je

upraveno na přání kupujícího.

12. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob,

nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil

výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví

emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení

od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho

na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným

kupujícím.

VII.

Práva z vadného plnění

1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající

odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

a. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové

vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s

ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému

se zboží tohoto druhu obvykle používá,

c. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,

byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

f. Prodávající nese veškerou odpovědnost za případné spory, které by mohly

vzniknout v souvislosti s porušením duševního vlastnictví či autorských práv

spojených se zakoupeným zbožím.

2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že

zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se

vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení

se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena

ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží

na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí

kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:

a. výměnu za nové zboží,

b. opravu zboží,

c. přiměřenou slevu z kupní ceny,

d. odstoupit od smlouvy.

4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,

a. pokud má zboží podstatnou vadu,

b. pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,

c. při větším počtu vad zboží.

5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí

reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen

kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem

reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu

a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání,

případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých

případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle

druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně

odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění

reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí

této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní

smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde

projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.

7. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

8. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl,

že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených

nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u

prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.

10. Volbu způsobu reklamace má kupující.

11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až

1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992

Sb., o ochraně spotřebitele.

VII.

Doručování

1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat

prostřednictvím elektronické pošty.

2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto

obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou

adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

VIII.

Mimosoudní řešení sporů

1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká

obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,

internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející

se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení

sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00

Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem

podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013

o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice

2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.

Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad

dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

IX.

Rozhodné právo

1. Práva a povinnosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí českým právem.

2. Pro vyloučení pochybností se stanovuje český právní řád jako rozhodný pro řešení

veškerých právních vztahů vyplývajících z těchto obchodních podmínek.

X.

Závěrečná ustanovení

1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky.

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany

sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva

spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu

ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího a vytvořeným produktům, zejména

autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných

známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat,

upravovat nebo jinak používat jejich část bez souhlasu prodávajícího.

4. Přeprodej vytvořených produktů může proběhnout pouze po písemném souhlasu

prodávajícího.

5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do

internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující

nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít

negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu

nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové

vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod

nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s

jeho určením či účelem.

6. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2

občanského zákoníku.

7. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v

elektronické podobě a není přístupná.

8. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením

nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění

obchodních podmínek.

9. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

10. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.3.2023.

Nasledujte nás na Facebooku